Wszystkie marki oraz instytucje działające w zakresie etycznej mody, zrównoważonego rozwoju zapraszamy do współpracy
i kontaktu poprzez rejestrację na naszej stronie

FAQ – pytania i odpowiedzi

FAQ- najczęściej zadawane pytania

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Skorzystaj z linku poniżej, i zadaj je nam!

Główne pytania i odpowiedzi

Jaką odzież mogę przefarbować?

Spodnie, tshirt, sukienkę, kurtkę, jeans, torbę, buty, ręczniki, pościel wszystko to co jest zrobione z włókna naturalnego pochodzenia roślinego.

Co to jest upcykling odzieży?

To forma przefarbowania starej odzieży, czyli zmiana koloru, dodanie efektów specjalnych etc.

Co to jest włókno naturalne?

Jest to włókno bez sztucznych dodatków. Włóknem naturalnym jest np. bawełna , wiskoza, len .

Co to jest włókno sztuczne?

Jest to włókno bez dodatków naturalnych. Włóknem sztucznym jest np. poliester, poliamid, nylon, akryl.

Co to jest etykieta pielęgnacyjna?

Etykieta pielęgnacyjna to etykieta znajdująca się wewnątrz twojej odzieży zawierająca informacje o składzie materiału, z której Twoja odzież jest wykonana.

Czy rzeczy dostarczone do UpDiwu.pl muszą być wyprane?

Dostarczone rzeczy do przefarbowania muszą być czyste.

Czy moje ubrania mogą być poliamidowe/poliestrowe?

Nie. Włókna te podczas przefarbowania zdeformują się, pofalują się, powstaną trwałe zagnioty i inne uszkodzenia. W zakładce ZAGROŻENIA można sprawdzić jak wyrób z tych włókien wygląda po procesie przefarbowania.

Czy moje ubrania mogą być z wełniany/weluru?

Nie. Włókien tych nie jesteśmy wstanie przefarbować w wyrobie gotowym, gdyż wymagają one wykończenia wyłącznie przez producenta w tzw. rolkach,
w specjalnych maszynach przygotowanych tylko do włókien wełnianych/welurowych i podowbnych. W zakładce ZAGROŻENIA można sprawdzić jak wyrób z tych włókien wygląda po procesie przefarbowania.

Czy moje ubrania mogą posiadać guziki, cekiny, hafty, zamki, napy lub inne aplikacje?

Tak, ale należy pamiętać, że elementy takie jak zamki, napy, dżety, cekiny, koraliki lub inne aplikacje uszkodzą się, odpadną co może spowodować uszkodzenie odzieży podczas procesu przefarbowania . Haft może ulec zdeformowaniu się, zafarbowaniu się, odpruciu (opadnięciu). Elementy te zostały naszywane już na gotowym wyrobie z przeznaczeniem tzw. prania ręcznego, nie przeznaczonego do pranie w pralce.

W zakładce ZAGROŻENIA można sprawdzić jak wyrób z tych włókien wygląda po procesie przefarbowania.

Czy kolor bazowy może przebijać po procesie przefarbowania?

Tak. Niektóre wyroby gotowe mogą się nie przefarbować. Zapraszamy do zapoznania się zagrożeniami w zakładce ZAGROŻENIA.

Czy nici zafarbują się podczas procesu przefarbowania?

Jeśli na odzieży są zastosowane nici poliestrowe podczas procesu przefarbowania, jedynie się przybrudzą lub całkowicie zostaną w kolorze bazowym.
Jeżeli na odzieży są zastosowane nici bawełniane podczas procesu przefarbowania zafarbują się na wybrany kolor. Tych informacji nie odczytamy z metki pielęgnacyjnej.

Czy nici mogą pęknąć/uszkodzić na mojej odzieży?

Tak. Nici bawełniane mogą ulec pęknięciu i uszkodzeniu. Nici bawełniane są delikatne i podczas procesów przefarbowania mogą się zniszczyć. Należy przemyśleć i świadomie podjąć ryzyko przefarbowania odzieży.

Czy na metce pielęgnacyjne odczytam jaki typ nici ma moja odzież?

Nie. Na metce pielęgnacyjnej nie ma takiej informacji. Należy przemyśleć
i świadomie podjąć ryzyko przefarbowania odzieży.

Czy moje ubrania mogą się zmniejszyć po procesie przefarbowania?

Tak. Istnienie duże prawdopodobieństwo, że odzież się wykurczy, czyli zmniejszy swoją obojętność/ rozmiar . Należy przemyśleć i świadomie podjąć ryzyko przefarbowania odzieży.

O ile rozmiarów może zmniejszyć się moja odzież po procesie przefarbowania?

Nie jesteśmy wstanie tego przewidzieć. Odzież może się zmniejszyć o jeden rozmiar lub więcej; może nie zmniejszyć się w ogóle. Należy przemyśleć i świadomie podjąć ryzyko przefarbowania odzieży.

Czy moje ubrania mogą się zwiększyć po procesie przefarbowania?

Tak. Istnienie duże prawdopodobieństwo, że odzież się może stracić swoje właściwości i zwiększyć swoją obojętność / rozmiar. Należy przemyśleć i świadomie podjąć ryzyko przefarbowania odzieży.

Czy mogę dokonać przefarbowanie odzieży osobistej?

Nie. Nie możemy wykonać przefarbowania majtek, skarpetek, biustonoszy. Nie wykonujemy przefarbowania odzieży osobistej.

Jeśli przefarbowałem już odzież na UpDiwu.pl czy mogę dokonać przefarbowania raz jeszcze?

Tak. Należy jednak pamiętać, że tkanina/dzianina może być osłabiona i mogą powstać dziury, przetarcia, uszkodzenia odzieży, które nie pozwolą na jej dalsze użytkowanie.

Czy efekty wykowane jako procesy przefarbowania są trwałe?

Efekty wykonane przez updiwu.pl pod wpływem użytkowania mogą się zmieniać.

Jak prać odzież po procesie przefarbowania?

Rekomendujemy pranie ręczne, bez użycia suszarki. Dodatkowo zaleca się pranie wyrobów gotowych ręcznie w 30 stopniach Celsjusza, z użyciem płynów do prania przeznaczonych do tkanin delikatnych; nie należy stosować silnych detergentów i wybielaczy.

Co to jest Mały Artysta?

Mały Artysta, to moduł, w którym możesz zaprojektować z podanych przez nas narzędzi artystyczne plamy, dziury etc., które wykonamy na Twojej odzieży.

Co to są Zagrożenia?

Nie wszystko jesteśmy wstanie upcyklingować , nie pracujemy na sztucznych włóknach jak również nie pracujemy na wełnie, welurze, poliamidzie, poliestrze, nylonie. Przerabiamy wyroby wykonane z włókien takich jak bawełna, len, wiskoza. Dlatego chcemy Wam pokazać co się dzieje jak źle wskażesz rodzaj włókna z jakiego jest Wasze ubranie.

Co jeśli moja odzież nie posiada metki, czy mogą taką odzież dostarczyć do updiwu?

Tak, ale musisz pamiętać, że po naszym rozpatrzeniu wyrób może nie będzie mógł nadawać się do przefarbowania i zostaną zwrócone Ci środki, a Ty będziesz musiał odebrać towar lub zdecydujesz na własne ryzyko by podjąć się procesowi przefarbowania

Jaki jest najlepszy materiał do procesu przefarbowania?

Odzież wykonana z dzianiny, bawełny, lnu, bawełny z elastanem , wiskoza z elastanem. Jednak należy pamiętać, że również wyroby z tych materiałów mogą ulec uszkodzeniu.

Jaki jest najlepszy skład materiału do procesu przefarbowania?

Odzież wykonania min. 80 % bawełny; min. 80 % lnu ;mix bawełna /elastan; mix wiskoza /bawełna/elastan. Jednak należy pamiętać, że również wyroby z tych materiałów mogą ulec uszkodzeniu.

Jakiego materiału nie może posiadać odzież do procesu przefarbowania?

Odzież nie może posiadać futra, plastiku, tworzyw sztucznych.

Czy wszystkie plamy zostaną pokryte podczas procesu przefarbowania?

Może się zdarzyć, że żadna z plam nie zostanie pokryta podczas procesu przefarbowania. Nie jesteśmy wstanie przewidzieć, czy przefarbowanie się uda czy nie. Należy podjąć ryzyko przefarbowania. Zapraszamy do zapoznania się zagrożeniami w zakładce ZAGROŻENIA.

Jeśli przefarbowanie się nie uda, czy otrzymam moją odzież?

Tak, wszystkie realizacje są dostarczane do Klienta. Jeżeli chcesz zutylizować swoją odzież u Nas poinformuj Nas o tym . Zutylizujemy ja za ciebie.

Czy otrzymam zwrot pieniędzy jeśli moja realizacja się nie uda?

Nie. Należy świadomie podjeść do tematu przefarbowania i być świadom, że odzież może ulec uszkodzeniu lub całkowitemu uszkodzeniu. Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem i zagrożeniami w zakładce ZAGROŻENIA.

Czy mogę dać do przefarbowania marynarkę?

Tak. Należy jednak pamiętać, że wszyta podszewka może ulec uszkodzeniu/ zniszczeniu, podarciu się lub skurczeniu. Marynarka może się zdeformować.

Czy mogę dać do przefarbowania odzież ze sztucznej skóry?

Nie wszystko jesteśmy wstanie upcyklingować, nie pracujemy na sztucznych włóknach.

Czy efekty, które zaprojektowałem w module Mały Artysta lub poprzez przesłanie mojego projektu, będzie tak samo wykonane na mojej odzieży?

Będziemy maksymalnie starać się wykonać tak jak Twój projekt. Ale trzeba mieć świadomość, że efekty zaprojektowane przez moduł Mały Artysta lub poprzez wysłanie projektu mogą się różnić na Twoim wyrobie.

Czy updiwu.pl będzie wykorzystywać mój projekt do innych realizacji?

Każda realizacja (udana lub nieudana) będzie dostępna do wglądu na stronie updiwu.pl – zapraszamy do zapoznania się z regulaminem przed przystąpieniem do realizacji.

Jeżeli moja odzież składa się z różnych materiałów, czy wyrób przefarbuje się jednolicie?

Nie. Każdy z materiałów przefarbuje się inaczej. Niektóre materiały mogą się nie przefarbować. Włókna sztuczne się nie zafarbują, włókna naturalne pochodzenia roślinego się zafarbują. Mimo to, należy mieć świadomość, że wyrób będzie miał różną kolorystykę. Jeśli wyrób składa się z kilku różnych materiałów lub jednego, ale dostawca odszył go z kilku belek będą różnice kolorystyczne.

Czy mój wyrób może mieć tzw. peeling, czyli małe kuleczki?

Tak. Materiał może ulec peelingowi, czyli trwałemu zmechaceniu się wyrobu.

Jeśli mój wyrób miał dziury, czy mogą one się powiększyć podczas procesu przefarbowania ?

Tak. Wszelkie defekty odzieży, takie jak plamy, dziury mogą się bardziej uwidocznić podczas procesu przefarbowania . Plamy mogą się utrwalić i mogą nie zostać pokryte, dziury mogą się zwiększyć – mogą powstać zaciągnięcia i duże oczka.

Czy jeśli moje spodnie mają dużo lycry, to może się coś stać?

Tak. Podczas procesu przefarbowania lycra może ulec uszkodzeniu, tzw. pęknięciu i będzie to widoczny defekt.

Czy mogę również na życzenie prosić o skrócenie wyroby, np. spodni?

Wszystkie dostępne możliwości znajdziesz w module zamówień. Jeżeli nie znalazłeś tego co Ciebie interesuje, napisz do Nas spróbujemy ci pomóc.

O naszych usługach

Co to znaczy UpDiwu.pl?

UPDIWU UPCYCLE DO IT WITH US jest projektem stworzonym na potrzeby upcyklingowego spojrzenia na fast fashion, który powoduje gigantyczne generowanie śmieci. Chcemy Wam pokazać, ze odzież używana może dostać drugie życie , nasz projekt pomoże Wam odświeżyć Waszą odzież , która zalega Wam w szafie, do której macie sentyment lub chcecie się jej pozbyć, ale nie wiecie jak.

Jak mogę dokonać rejestracji?

W górnym prawym rogu naszej strony znajduje się odnośnik „ Zarejestruj / Zaloguj się”, należy kliknąć „Utwórz konto”, po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól i akceptacji regulaminu, przejdziesz do swojego konta.

Jak mogę się zalogować?

W górnym prawym rogu naszej strony znajduje się odnośnik „ Zarejestruj / Zaloguj się”, po kliknięciu zostaniesz przeniesiony do sekcji bezpiecznego logowania, gdzie zostaniesz poproszony o podanie swojego login i hasła.

Jak mogę zmienić hasło?

Zaloguj się na stronie, wejdź na swojego konto i klinik opcję „Edytuj konto”. W nowym oknie pojawi się sekcja „Zmień hasło”, w której zostaniesz poproszony o wpisanie bieżącego hasła, nowego hasła i jego potwierdzenie.

Co zrobić, gdy zapomnę hasła?

Podczas próby logowania kliknij „Nie pamiętam hasła”. Wyświetli się ekran z prośbą o podanie adresu e-mail, na który wyślemy przypomnienie.

Jak mogę zmienić dane podane podczas rejestracji?

Po zalogowaniu się na swoje konto, należy nacisnąć „Edytuj konto” po czym możesz zmienić dane, które wymagają korekty.

Czy mogę złożyć zamówienie telefonicznie?

Nie. Każde zamówienie odbywa się poprzez sklep www.updiwu.pl

Jak mogę skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta?

Wszystkie zapytania dotyczące reklamacji prosimy kierować na adres e-mail service@updiwu.pl; zapytania dotyczące zamówień prosimy kierować na adres e-mail custom@updiwu.pl.

Nie znalazłem / znalazłam tego czego szukałem / szukałam ?

Skontaktuj się z Nami za pośrednictwem custom@updiwu.pl lub za pomocą formularza kontaktowego mój własny projekt.

Jakie są formy płatności?

Udostępniamy naszym Klientom następujące formy płatności:
Przelew24.pl
Gotówka przed wykonaniem usługi w siedzibie UpDiwu.pl przy ul. 3 Maja 64/66 Łódź

W jakich walutach mogę dokonać płatności?

Przyjmujemy płatności w PLN.

W jakim czasie mogę dokonać wpłaty?

Wpłaty należy dokonać od razu po złożeniu zamówienia. Zostaniesz przekserowany na stronę Przelewy24.pl

Czy jest możliwość otrzymania faktury?

Tak. Należy wypełnić dane do faktury w momencie dokonania zakupu.

Czy jest możliwość odroczonej płatności?

Nie. Zamówienie realizowane są po dokonaniu wpłaty i dostarczeniu towaru do UpDiwu.pl

Czy mogę anulować zamówienie po dokonaniu przelewu?

Zamówienie jest przekazywane do realizacji niezwłocznie po przesłaniu asortymentu do siedziby UpDiwu.pl Nie ma możliwości samodzielnego wycofania złożonego zamówienia. O rezygnacji należy powiadomić drogą mailową na service@updiwu.pl – informacja ta spowoduje zwrot środków na konto, z którego zostało dokonane.

Czy mogę zmienić zamówienia po dokonaniu przelewu i dostarczeniu towaru do UpDiwu.pl?

W przypadku wprowadzenia zmian dla towaru dostarczonego do UpDiwu.pl nie ma możliwości dokonania zmian / jest możliwość dokonania zmiany wyłącznie dla towaru, który jeszcze nie został zlecony do realizacji. O wprowadzeniu zmian do zamówienia należy powiadomić drogą mailową na service@updiwu.pl Zamówienie zostanie anulowane. Nowe zamówienie należy złożyć poprzez UpDiwu.pl

Jaki jest termin realizacji zamówienia?

Terminy realizacji zamówień są określone podczas dokonania wyboru produktu.

Jeśli zamówię dwie rzeczy, ale osobno zostaną dostarczone i wykonane, czy mogę je otrzymać w jednej paczce?

Nie. Każde osobne zamówienie wymaga dokonania zakupu usługi kuriera.

Czy mogę odebrać towar w siedzibie UpDiwu.pl?

Tak. Zamówienia można odebrać na ul. 3 Maja 64/66 w Łodzi. Podczas finalizowania zamówienia należy wybrać opcję dostarczenia „odbiór własny”.

Gdzie mogę sprawdzić status realizacji zamówienia?

Status zamówienia widoczny jest w historii zamówień dla klientów zarejestrowanych. Do każdego zamówienia generowane są automatyczne maile potwierdzający status zamówienia: potwierdzenie dokonania zamówienia, dostarczenie towaru do UpDiwu.pl i przyjęcie zamówienia do realizacji, wysłanie zamówienia oraz informację o numerze listu przewozowego.

Czy wszystkie wyświetlone produkty na stronie internetowej są produktami dostępnymi?

Tak. Na stronie sklepu UpDiwu.pl wyświetlane są zdjęcia wszystkich możliwych realizacji, które są dostępne.

W jaki sposób mogę się upewnić, że proces zakupów został przeprowadzony poprawnie?

Po dokonaniu zamówienia i wpłaty, otrzymasz na swoją skrzynkę e-mailową potwierdzenie.

Co oznaczają statusy zamówień przesyłane na moją skrzynkę e-mailową i widoczne przy zamówieniach w panelu Klient? Goes Here

Złożenie nowego zamówienia – Twoje zamówienie zostało potwierdzone w naszej bazie i oczekuje na dostarczenie Twojej odzieży;
Dostarczono wyrób do UpDiwu.pl – Twoja odzież dotarła do UpDiwu i zlecenie jest w trakcie realizacji
Zrealizowano i wysłano – Twoje zamówienie zostało zrealizowane i wysłane
Odebrane – odebrałeś swoje zamówienie

Jak mogę zapisać się do newslettera?

Na dole naszej strony znajduje się, wpisując swój e-mail i klikając subskrybuj, wyrażasz zgodę na otrzymywanie newslettera.

Jak mogę zrezygnować z newslettera?

Jeśli chcesz zrezygnować z newslettera należy zgłosić, to na service@updiwu.pl

Jaki jest koszt dostawy paczki?

Koszt paczki to 24 zł

Czy mogę zamówić swojego kuriera po odbiór paczki?

Nie. Wszystkie paczki wysyłane są kurierem DPD.

Czy mogę osobiście odebrać paczkę?

Tak. Podczas finalizowania zamówienia, należy zaznaczyć opcję „odbiór osobisty”

Czy mogę zamówić kuriera z opcją dostarczenia zagranicę?

Tak, ale należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w celu otrzymania wyceny.

W jaki sposób można dokonać zwrotu towaru?

Należy wypełnić formularz o odstąpieniu od umowy chyba, że Twoje zamówienie jest realizowane zgodnie z Twoimi wytycznymi, wtedy nie masz prawa dostąpienia od umowy.
Wypełnione zgłoszenie możesz przesłać na adres service@updiwu.pl lub adres korespondencyjny.
Jeżeli chcesz poznać status swojego zgłoszenia możesz wysłać zapytania na nasz adres mailowy lub korespondencyjny.

W jaki sposób mogę dokonać reklamacji towaru?

Należy wypełnić formularz reklamacyjny, który należy dostarczyć razem z reklamowanym artykułem na nasz adres korespondencyjny.
Mamy 14 dni na rozpatrzenie Twojej reklamacji jeżeli chcesz znać status swojego zgłoszenia możesz wysłać zapytanie na maila service@updiwu.pl

Potrzebujesz więcej odpowiedzi? Napisz do nas!

kontakt

updiwu@updiwu.com

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER

Będziesz na bięząco z ofertami oraz dostaniesz rabat -10% na wszystko!

[FM_form id="2"]